valkoinen joulu

Anne: Lauantai jo, eilen haettiin Meri Barcelonasta ja kierrettiin koko päivä tutustumassa kaupunkiin. Aurinko paistoi ja oli 13 astetta lämmintä päivällä. Ihana kaupunki ja paljon nähtiin muutamassa tunnissa. (kuvat: uudet kuvat-kansiossa).
Meri: No terve kaikki. Vieraileva kirjoittaja nyt sitten..Joo, että Barcelonaan saavuin aika väsynä, kun en ollut nukkunut olleskaan. Helsinki-Vantaalle vika bussi kun lähtee näppärästi 00.20 ja lento vasta kuudelta aamulla.Heheh. Kentälle kun laskeuduttiin oli mittari aamulla -3 astetta ja tänään on Perpignanissa satanut hulluna lunta. Ei onnea minulla siis näköjään, täällä on varmaan kylmempi tänään kun Pk-seudulla. Lumiset palmut on aika eksoottinen näky, eipä ollut viime talvena täällä lunta sentään.
Anne: Juu, täällä sataa lunta!!!!! Se on ihme ja me lauletaan joululauluja ja juodaan kaffetta
lämpimäksemme. Kari lakaisee vettä ja lunta partsilta, koska sen lattian vesi alkaa uhkaavasti tulvia kohti lasioven reunaa. Kohta lähdetään viemään Meriä Perpignaniin, toivottavasti ei juututa liikenteeseen. Valkoinen Joulu Canet:issa!
Kari;Perjantaina haettiin Meri Barcelonasta. Kone saapui aamulla klo 09.00 me olimme tien päällä jo hyvissä ajoin. Tiet aamulla tyhjiä mutta Barcelonan alkaessa häämöttää horisontissa alkoi aamu ruuhka tihentymään. Ja sittenhän se tietysti tyssäsi keskellä kaupunkia kokonaan. Kolme kaistaa seisoo autoja pullollaan...Tunti ryömiessä hiljaa autolla kohti lentokenttää. Heitettiin Merin rinkka meidän auton takaluukkuun ja lähdettiin taksilla kentältä kohti keskustaa. Vihdoinkin sai itse istua takapenkillä ja katsella maisemia. Aika velmuja nämä Espanjalaiset. Kysyttiin kentällä, että mitäköhän kyyti keskustaan maksaa ja kuski sanoi 20€. Perille päästyämme taksamittari näytti 13,70 ja jäin käsi ojossa odottamaan vaihtorahoja. Hetki siinä tuijoteltiin ja kuski vain vihelteli ja katseli sivuikkunasta ulos. No aateltiin ettei toi maksu nyt suomen hinnoissa ollut yhtään mitään, niin pitäköön ukko loput. Sitten mentiin Tapas paikkaan syömään ja tilattiin myöskin oliiveja joita ei kanssa koskaan tullut...oli ne kuitenkin muistettu laskuttaa. No nykyään on itsehillintä kasvanut suuriin mittoihin, niin mitäs siitä. No Problem. Gaudin kirkolta otettiin taas taksi takaisin kentälle ja nyt taksamittari näytti 16€. Kaksikymppiä löin kuskin käteen, mutta pablon kädet alkoivat käymään kuin tuulimyllyn lavat ja kuski lisää rahaa kinumassa. Vitonen vielä piti ukolle käteen lyödä jostain ihmeen syystä. Viimeisessä tietullissa Espanjan puolella tietullin kopin seinällä luki, että muistakaa tarkistaa saamanne vaihto rahat. No harva varmaan moottoritiellä tekee uu-käännöksen ja tulee valittamaan.