JOULULOMALLE LOPS!

Lastenlapsilla alkoi loma ja saimme kaikki eilen illalla luoksemme yökylään. Hyvin mahduttiin sohvalle ja ilmapatjalle. Frida käy Seminaire Collegea, joka on yksityiskoulu, lempiaineita koulussa ovat englanti ja musiikki. Koulussa pitää olla valkoinen kauluspaita; jossa on koulun logo ja jalassa farkut. Koulu alkaa klo 7.30 ja loppuu klo 16. Keskiviikkoisin koulu loppuu klo 12.00; se on harrastuspäivä. Frida tykkää piirtää, laulaa ja siivota omaa huonetta. Lucas käy Ecole Maternelyä ja päivän pituus on klo 8.00 -16, keskiviikkoisin on vapaapäivä. Mutta nyt siis joululoma ja koulu alkaa taas 3.1.2023.

Kaikki aamulla autoon ja retki rannalle alkoi. Rauhallinen Karibian meri oli hyvä uimiseen, ei niin suuria aaltoja. Snorklausta, hyppyjä laiturilta ja ihanaa uintia monta tuntia lämpöisessä vedessä, vesi nyt plus 28 astetta, ilma 30 astetta. Syötiin rantaravintolassa ja pulahdettiin aina välillä uimaan. Vaari ja mumma täysillä  mukana; iloinen päivä.

Sitten shoppailemaan isoon marketiin, jossa jouluisia koristeita. Kassit täyteen ruokaa ja juomaa ensi viikoksi. Vaari teki illalla nakkisämpylät lapsille ja huomenna tehdään lättyjä:-) Matkalla laulettiin tip tap-laulua ja Frida piti meille ranskankielen pistarit; välttävästi niistä selvittiin.

Nyt illalla ollaankin melko lailla valmiita unten maille lasten kanssa, huomenna täällä Joulumarkkinat rannalla ja tietysti screeniltä jalkapallomatsin seurantaa.